پشتیبانی فناوری

مهمترین هدف این واحد ارائه خدمات جاری فناوری اطلاعات و ارتباطات و نگهداری سیستم های سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه دانشگاه می باشد. اهم فعالیت های این واحد به شرح ذیل می باشد:

  1. پشتیبانی فنی و رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های کامپیوتری
  2. نصب سیستم عامل، درایورها و نرم افزارها طبق چک لیست تهیه شده
  3. بایگانی و مدیریت گارانتی قطعات سخت افزاری
  4. بررسی و به کارگیری راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
  5. رفع آلودگی های ویروسی بوجود آمده در کامپیوترها
  6. بررسی جهت خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری (فرایند کارشناسی، خرید و به روز رسانی تجهیزات فناوری اطلاعات)
  7. شناسایی شرکت های توانمند جهت خرید قطعات با در نظر گرفتن صرفه و صلاح دانشگاه
  8. کنترل و نظارت بر خرید تجهیزات کامپیوتری، استعلام ها و مناقصه ها
  9. بازدید دوره ای از کلیه سیستم های کامپیوتری موجود در شبکه
  10. نصب سیستم عامل ها و نرم افزارهای درخواستی گروه ها قبل از شروع هر ترم در کارگاه تخصصی
  11. پشتیبانی فنی سیستم های مرکز اینترنت دانشجویی (سایت عمومی)
  12. بررسی نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری و تشخیص چگونگی رفع آنها با استفاده از امکانات موجود
  13. ارائه‌ی خدمات پشتیبانی فنی برای نگهداری و تعمیر تجهیزات سخت افزاری